Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Article dans une revue

The Sociology of Market Work

Abstract : The attention paid by economic sociology to activities aimed at controlling the market reminds us that the social aspects of the economy include not only market organizations and institutions, but also some activities that are focused on economic exchanges more directly. We propose the notion of “market professionals” to account for the people (recruitment experts, consumer activists, distributors, etc.), the occupations (marketing, design, packaging, etc.) and devices (press, consumer guides, standards, etc.) whose task is “to work on the market”, i.e. to construct it, move it, organize it, manage and control it – in short, “agencing” transactions (Çalıșkan and Callon, 2010; Cochoy, 2013; Dubuisson-Quellier, 2010). [Premier paragraphe]
Type de document :
Article dans une revue
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [50 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-sciencespo.archives-ouvertes.fr/hal-01522875
Contributeur : Spire Sciences Po Institutional Repository <>
Soumis le : lundi 15 mai 2017 - 16:32:40
Dernière modification le : vendredi 2 juillet 2021 - 13:59:53
Archivage à long terme le : : jeudi 17 août 2017 - 00:48:41

Fichier

2014-cochoy-dubuisson-quellier...
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Identifiants

Collections

Citation

Franck Cochoy, Sophie Dubuisson-Quellier. The Sociology of Market Work. Economic Sociology (European Electronic Newsletter), Max Planck Institute for the Study of Societies, 2013, 15 (1), pp.4 - 11. ⟨hal-01522875⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

299

Téléchargements de fichiers

389