. G. Altonji-j, T. E. Elder, and C. R. Taber, Selection on Observed and Unobserved Variables: Assessing the Effectiveness of Catholic Schools, Journal of Political Economy, vol.113, issue.1, pp.151-184, 2005.
DOI : 10.1086/426036

. G. Altonji-j, T. E. Elder, and C. R. Taber, An Evaluation of Instrumental Variable Strategies for Estimating the Effects of Catholic Schooling, Journal of Human Resources, vol.XL, issue.4, pp.791-821, 2005.
DOI : 10.3368/jhr.XL.4.791

M. Colmant, « Les élèves en début de CE2. Évaluation de septembre 1999 », Note d'information, n° 00, 2000.

P. Dalibard and É. , Mathématiques en fin de collège : une augmentation importante du pourcentage d'élèves de faible niveau », Note d'information, n° 15, 2015.

. Bertola-g, France's Almost Public Private Schools, LABOUR, vol.11, issue.3, pp.225-244, 2017.
DOI : 10.2307/2946645

. Card-d, Using Geographic Variation in College Proximity to Estimate the Return to Schooling " , in ChrisTofides l., granT e. k, swindinskY r., Aspects of Labour Economics: Essays in Honour of John Vanderkamp, pp.201-221, 1995.

É. Pastor-j, Mathématiques en fin d'école primaire : les élèves qui arrivent au collège ont des niveaux très hétérogènes », Note d'information, n° 15, 2015.

. N. Evans-w and R. M. Schwab, Finishing High School and Starting College: Do Catholic Schools Make a Difference?, The Quarterly Journal of Economics, vol.110, issue.4, pp.941-974, 1995.
DOI : 10.2307/2946645

. Menesr-depp, Repères et références statistiques sur les enseignements, la formation et la recherche, 2016.

. Stock-j and M. Yogo, Testing for Weak Instruments in Linear IV Regression Identification and Inference for Econometric Models, pp.80-108, 2005.

C. Tavan, Public-privé. Trajectoires scolaires et inégalités sociales », Éducation & formations, pp.37-48, 2004.