Enseigner un formalisme inquiet : Remarques sur la place du formalisme dans l'enseignement du droit - Sciences Po Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Revue de la Recherche Juridique - Droit prospectif Année : 2019

Enseigner un formalisme inquiet : Remarques sur la place du formalisme dans l'enseignement du droit

Résumé

In what follows, I would like to discuss the place of «formalism» in the teaching of law. In order to do so, a few clarifications are in order: speaking of legal education, I will mention the only questions raised by the programs (what is taught) and the pedagogy (how is taught) used to train future jurists.
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Dates et versions

hal-03975231 , version 1 (06-02-2023)

Identifiants

  • HAL Id : hal-03975231 , version 1

Citer

Sébastien Pimont. Enseigner un formalisme inquiet : Remarques sur la place du formalisme dans l'enseignement du droit. Revue de la Recherche Juridique - Droit prospectif, 2019, 33, pp.1769-1778. ⟨hal-03975231⟩
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