Enseigner un formalisme inquiet : Remarques sur la place du formalisme dans l'enseignement du droit - Archive ouverte HAL Access content directly
Journal Articles Revue de la Recherche Juridique - Droit prospectif Year : 2019

Enseigner un formalisme inquiet : Remarques sur la place du formalisme dans l'enseignement du droit

Abstract

In what follows, I would like to discuss the place of «formalism» in the teaching of law. In order to do so, a few clarifications are in order: speaking of legal education, I will mention the only questions raised by the programs (what is taught) and the pedagogy (how is taught) used to train future jurists.
Fichier principal
Vignette du fichier
CMJ-2019-5-ENSEIGNER-UN-FORMALISME-INQUIET.pdf (257.64 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Publisher files allowed on an open archive

Dates and versions

hal-03975231 , version 1 (06-02-2023)

Identifiers

  • HAL Id : hal-03975231 , version 1

Cite

Sébastien Pimont. Enseigner un formalisme inquiet : Remarques sur la place du formalisme dans l'enseignement du droit. Revue de la Recherche Juridique - Droit prospectif, 2019, 33, pp.1769-1778. ⟨hal-03975231⟩
5 View
11 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More