Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Article dans une revue

Prototype, Competition, and Market: the Market for Early Music Concerts

Abstract : The article analyzes the particular case of early music concerts as a prototype market. It first presents an ideal-typical definition of the prototype, which it then uses to bring to light the prototypical character of early music concerts. It then shows how this concert market and the main mode of marketing concerts (organizing a concert tour) is based on competition mechanisms and exchange logic that vary by whether transactions are with regular or sporadic partners.
Type de document :
Article dans une revue
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [31 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-sciencespo.archives-ouvertes.fr/hal-01719430
Contributeur : Spire Sciences Po Institutional Repository <>
Soumis le : mercredi 17 octobre 2018 - 09:56:19
Dernière modification le : vendredi 2 juillet 2021 - 13:59:53
Archivage à long terme le : : vendredi 18 janvier 2019 - 13:11:50

Fichier

2006-francois-prototype-compet...
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Identifiants

Collections

Citation

Pierre Francois. Prototype, Competition, and Market: the Market for Early Music Concerts. Revue française de sociologie, Presse de Sciences Po / Centre National de la Recherche Scientifique, 2006, 47 (5), pp.183 - 210. ⟨hal-01719430v2⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

122

Téléchargements de fichiers

327