J. Bandt, . De, and J. Gadrey, ? Relations de service, marchés de services, 1994.

F. Cochoy, Une sociologie du packaging, ou l'âne de Buridan face au marché, 2002.

F. Cochoy and S. Dubuisson-quellier, Introduction. Les professionnels du march????: vers une sociologie du travail marchand, Sociologie du Travail, vol.42, issue.3, pp.359-369, 2000.
DOI : 10.1016/S0038-0296(00)01085-2

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01612301

H. Dumez and A. Jeunemaître, The Unlikely Encounter between Economics and a Market: the Case of the Cement Industry The Laws of the Markets, 1998.

R. C. Eccles, The Quasi-firm in the Construction Industry, Journal of Economic Behavior, issue.2, pp.335-357, 1981.

F. Eymard-duvernay, Conventions de qualité et formes de coordination, Revue Économique, issue.2, pp.329-359, 1989.
DOI : 10.2307/3502117

R. R. Faulkner and A. Anderson, Short-Term Projects and Emergent Careers: Evidence from Hollywood, American Journal of Sociology, vol.92, issue.4, pp.879-909, 1987.
DOI : 10.1086/228586

P. François, ? Le renouveau de la musique ancienne. Dynamique socioéconomique d'une innovation esthétique, 2000.

J. Gadrey, J. Bandt, and . De, De l'économie des services à l'économie des relations de service, Relations de services, 1994.

M. Garcia, La construction sociale d'un march?? parfait, Actes de la Recherche en Sciences Sociales, pp.65-67, 1986.
DOI : 10.3406/arss.1986.2347

C. Geertz, Suq: the Bazaar Economy in Sefrou, Meaning and Order in Moroccan Society. Three Essays in Cultural Analysis, 1979.

A. Hatchuel, Modèles de service et activité industrielle: la place de la prescription, Relations de services, 1993.

F. Hayek and . Von, The Meaning of Competition, Individualism and Economic Order, pp.92-106, 1948.

P. Hirsch, Processing Fads and Fashions: An Organization-Set Analysis of Cultural Industry Systems, American Journal of Sociology, vol.77, issue.4, pp.639-659, 1972.
DOI : 10.1086/225192

L. Karpik, L'economie de la qualite, Revue Fran??aise de Sociologie, vol.30, issue.2, pp.187-210, 1989.
DOI : 10.2307/3321761

K. Lancaster, Socially Optimal Product Differenciation, American Economic Review, vol.65, pp.567-585, 1975.

E. Lorenz, Confiance, contrats et coopération économique, Sociologie du Travail, vol.38, issue.4, pp.487-509, 1996.

P. Menger, Marche du travail artistique et socialisation du risque: Le cas des arts du spectacle, Revue Fran??aise de Sociologie, vol.32, issue.1, pp.61-74, 1991.
DOI : 10.2307/3322356

P. François-document-téléchargé-depuis-www and . Cairn, info -Institut d'Etudes Politiques de Paris --193.54.67.93 -03 Le concept de qualité: où en sommes-nous?, 16h31. © Presses de Sciences Po Musselin C., Paradeise C, pp.256-261, 2002.

A. Rees, Information Networks in Labor Markets, American Economic Review, vol.56, issue.2, pp.559-566, 1966.

G. Simmel, ? Sociologie: études sur les formes de socialisation, 1999.

A. Stanziani, ? La qualité des produits en France (XVIII e ? XX e siècles), 2003.

J. Stiglitz, The Causes and Consequences of the Dependence of Quality on Prices, Journal of Economic Litterature, vol.25, pp.1-48, 1987.

A. L. Stinchcombe, Bureaucratic and Craft Administration of Production, Administrative Science Quarterly, vol.4, pp.194-208, 1959.

R. Swedberg, ? Max Weber and the Idea of Economic Sociology, 1998.

A. Testart, Echange marchand, echange non marchand, Revue Fran??aise de Sociologie, vol.42, issue.4, pp.719-748, 2001.
DOI : 10.2307/3322738

P. Trompette and O. Boissin, Entre les vivants et les morts??: les pompes fun??bres aux portes du march??, Sociologie du Travail, vol.42, issue.3, pp.483-505, 2000.
DOI : 10.1016/S0038-0296(00)01090-6

F. Weber, Transactions marchandes, ??changes rituels, relations personnelles. Une ethnographie ??conomique apr??s le Grand Partage, Gen??ses, vol.41, issue.1, pp.41-85, 2000.
DOI : 10.3406/genes.2000.1649