Scanning the Market, Educational Management & Administration, vol.4, issue.3, pp.125-138, 1996. ,
DOI : 10.1080/0924345930040303
Good School/Bad School: paradox and fabrication, British Journal of Sociology of Education, vol.13, issue.3, pp.317-336, 1997. ,
DOI : 10.1111/j.1467-6486.1993.tb00315.x
Class Strategies and the Education Market: the middle classes and social advantage, 2002. ,
DOI : 10.4324/9780203218952
School's Logics of Action: a comparison of 15 case studies, 2004. ,
New Class Relations in Education: the Strategies of the ???Fearful??? Middle Classes, Sociology of Education Today, 2001. ,
DOI : 10.1057/9780333977507_10
Logiques de marché et éthiques contextualisées dans les systèmes scolaires français et britannique, Éducation et sociétés, pp.47-71, 1998. ,
Class, Codes and Control, 1971. ,
Class, Codes and Control, 1975. ,
L'inégalité des chances. La mobilité sociale dans les sociétés industrielles, 1973. ,
Le capital social. Notes provisoires, Actes de la Recherche en Sciences Sociales, 3, pp.2-3, 1980. ,
La reproduction. Eléments pour une théorie du système d'enseignement, 1970. ,
Schooling in Capitalist America, 1976. ,
School competition and pupil flight in the urban periphery, Journal of Education Policy, vol.35, issue.1, pp.51-60, 2000. ,
DOI : 10.1080/0142569960170403
The Globalisation of Positional Competition?, Sociology, vol.12, issue.27, pp.633-654, 2000. ,
DOI : 10.2307/590434
The Opportunity Trap: Education and Employment in a Global Economy, European Educational Research Journal, vol.2, issue.4, pp.141-179, 2003. ,
DOI : 10.1007/978-1-349-26346-2
London Calling: the middle classes and the making of inner London, 2003. ,
Les collégiens des ZEP à la fin des années 1990: caractéristiques des élèves et impact de la scolarisation en ZEP sur la réussite, Education et formations, p.61, 2001. ,
???Happiness??? as a criterion of parents??? choice of school, Journal of Education Policy, vol.6, issue.2, pp.169-178, 1991. ,
DOI : 10.1080/0268093910060205
EQUALITY OF EDUCATIONAL OPPORTUNITY, Equity & Excellence in Education, vol.6, issue.5, 1966. ,
DOI : 10.1080/0020486680060504
Social Capital in the Creation of Human Capital, American Journal of Sociology, vol.94, pp.95-121, 1988. ,
DOI : 10.1086/228943
The Credential Society. A Historical Sociology of Education, 1979. ,
Les espaces locaux d'interdépendance entre établissements: une comparaison européenne, 2004. ,
Class Practices. How Parents Help Their Children Get Good Jobs, 2004. ,
DOI : 10.1017/cbo9780511488771
Les inégalités sociales à l'école, 2002. ,
DOI : 10.3917/puf.duru.2002.01
Tonalité sociale du contexte et expérience scolaire des élèves au lycée et à l'école primaire, Revue française de sociologie, pp.45-441, 2004. ,
DOI : 10.2307/3323084
Conditions culturelles et politiques du choix de l'école à Berlin, Education et sociétés, pp.33-49, 2004. ,
DOI : 10.3917/es.014.0033
The Managerial School, 2002. ,
Le mod??le ??ducatif du p??le ???priv????? des classes moyennes??: ancrages et traductions dans la banlieue parisienne, Education et soci??t??s, vol.14, issue.2, pp.67-83, 2004. ,
DOI : 10.3917/es.014.0067
Les carrières enseignantes dans les établissements difficiles: fuite, adaptation et développement professionnel, pp.224-268, 2001. ,
Cultures of Teaching: a focus for change, Eds) Understanding Teacher Development, 1992. ,
La sociologie de l'éducation en milieu urbain: discours politique, pratiques de terrain et production scientifique, pp.1960-1990, 1991. ,
L'Anthropologie de l'??ducation aux Etats-Unis : m??thodes, th??ories et applications d'une discipline en ??volution, Revue fran??aise de p??dagogie, vol.101, issue.1, pp.79-104, 1992. ,
DOI : 10.3406/rfp.1992.1312
Exit, Voice and Loyalty. Responses to Decline in Firms, Organizations and States, 1970. ,
Men and their Work, Glencoe, 1958. ,
Social Capital. A Theory of Social Structure and Action, 2001. ,
Ecole, régulation et marché. Une comparaison de six espaces scolaires en Europe, 2006. ,
Le ghetto français. Enquête sur le séparatisme social, 2004. ,
L'efficacit?? de la politique des zones d'??ducation prioritaire dans les coll??ges, Revue fran??aise de p??dagogie, vol.109, issue.1, 1994. ,
DOI : 10.3406/rfp.1994.1245
URL : http://www.persee.fr/docAsPDF/rfp_0556-7807_1994_num_109_1_1245.pdf
De l'école unifiée aux écoles plurielles: évaluation internationale des politiques de différenciation et de diversification de l'offre éducative, 2004. ,
Social Closure. The Theory of Monopolization and Exclusion, 1988. ,
Variability in minority responses to schooling: nonimmigrants vs. immigrants, 1987. ,
Strategies of Social Closure in Class Formation The Social Class Analysis of Class Structure, 1974. ,
Dans les beaux quartiers, 1989. ,
L'évaluation des politiques éducatives, entre finalités pédagogiques et stratégies de pouvoir professionnel, 2004. ,
Rethinking Decentralization and the State/Civil Society Distinctions, Educational Knowledge. Changing Relationships between the State, Civil Society, and the Educational Community, 2000. ,
DOI : 10.1080/0268093960110102
Education and the Middle Class, 2003. ,
Enquête sur les nouveaux professeurs. Changeront-ils l'école ? Paris The Reflective Practitioner. How Professionals Think in Action, 1983. ,
Education: deprofessionalized or reregulated, reorganised and reauthorised? in S. Ball (Ed.) The Sociology of Education: major themes, 2000. ,
DOI : 10.1177/000494419704100303
Teacher Professionalism in Local School Contexts, Professional Lives, 1996. ,
DOI : 10.1086/444062
L'évaluation du système éducatif, 1993. ,
Making a Difference: let's be realistic! Buckingham, 1999. ,
Les élèves étrangers ou issus de l'immigration dans l'école et le collège français. Une étude d'ensemble. Les dossiers d'Éducation et Formations, 67. Paris: Ministère de l'Éducation nationale, 1996. ,
Fabrication et effets de la ségrégation scolaire L'exclusion, l'état des savoirs. Paris: La Découverte. van Zanten, A. (1997) Schooling Immigrants in France in the 1990s: success or failure of the Republican model of integration? Anthropology and Education Quarterly The Sociology of Education. Major Themes, Routledge. van Zanten, A, vol.28, issue.3, pp.351-374, 1996. ,
Les classes moyennes et la mixité scolaire dans la banlieue parisienne, pp.50-70, 2002. ,
Middle-class parents and social mix in French urban schools: Reproduction and transformation of class relations in education, International Studies in Sociology of Education, vol.20, issue.2, pp.107-123, 2003. ,
DOI : 10.1080/02680930210127568
Les politiques d'éducation. Paris: Presses Universitaires de France Vers une régulation territoriale des établissements d'enseignement en France? Le cas de deux départements de la région parisienne, Recherches Sociologiques, vol.35, issue.2, pp.47-64, 2004. ,
Education Restructuring in France: middle-class parents and educational policy in metropolitan contexts Restructuring: international perspectives on travelling policies, 2005. ,
10. Les choix scolaires dans la banlieue parisienne??: d??fection, prise de parole et ??vitement de la mixit??, La cohésion sociale à l'épreuve des inégalités, 2006. ,
DOI : 10.3917/puf.lagra.2006.01.0315
Les nouvelles élites de la mondialisation, 1998. ,
DOI : 10.3917/puf.wagne.1998.01
Educational Choice and Equity in Great Britain, Educational Policy, vol.33, issue.1, 1992. ,
DOI : 10.1080/0013188910330103
Decentralisation in Educational Governance: an exercise in contradiction, Evaluation as Policymaking. Introducing Evaluation into a National Decentralised Educational System, 1990. ,
DOI : 10.2307/1164476
African-American Students' View of School Choice Who Chooses, Who Loses? Culture, Institutions, and the Unequal Effects of School Choice, 1998. ,
A unified middle class or two middle classes? A comparison of career strategies and intergenerational mobility strategies between teachers and managers in contemporary Hong Kong1, The British Journal of Sociology, vol.34, issue.3, pp.167-186, 2004. ,
DOI : 10.1080/00071310120084472