H. Heclo, . Networks, . The-executive, and . Establishment, The New American Political System, pp.87-124, 1978.

E. N. Suleiman, Bureaucrats and Policy Making. A Comparative Overview, 1984.

H. Heclo and . In, Search of a Role : America's Higher Civil Service, pp.8-34

A. Paul, . Sabatier, and . An, Advocacy Coalition Framework of Policy Change and the Role of Policy-Oriented Learning Therein, Policy Neworks in British Government, pp.129-168, 1988.

J. W. Kingdon, Agendas, Alternatives, and Public Policies, 1984.

D. E. Cf and . Abelson, Do Think Tanks Matter ? Assessing the Impact of Public Policy Institutes, 2002.

A. Rich and T. Tanks, Public Policy, and the Politics of Expertise, Cambridge Think Tanks & Civil Societies. Catalysts for Ideas and Action, 2000.

J. Engel, D. , R. Theodore, and R. Marmor, Discussion and Debate over Health Policy The Politics of Medicare, 1925.

U. Lepont, tournant néo-libéral " . Le cas de la protection maladie aux États- Unis, Politix, vol.116, issue.4, p.2016

. Peter-deleon, . A. Beryl, B. Radin, and . Machiavelli, The Oxford Handbook of Public Policy, Policy Analysis Comes of Age, pp.39-57, 2000.

M. Cependant and T. Ces-critiques, Medvetz continue à utiliser la notion de think tank comme une catégorie d'analyse pour ses travaux, ce qui nous semble problématique. Cf. Thomas Medvetz, Think Tank in America, 2012.

J. Entretien and . Wiener, PhD en sociologie, 1973), directeur de la section « Aging, Disability and Long Term Care » du think tank RTI International, 2010.

P. Starr, The Social Transformation of American Medicine, 1982.

A. Qu, ils sont plusieurs centaines à la fin des années Un indice en est par exemple le recensement effectué par l'Association of Schools of Public Health (ASPH) des cursus en health policy and management où enseignent principalement les experts étudiés. Le nombre de ces cursus était de plus de trois cents en 2012 alors qu'ils étaient encore marginaux dans les années 1980, pp.26-2012, 1970.

U. Lepont and «. De, De Clinton ?? Obama??: effets d???apprentissage et filtrage des alternatives, Gouvernement et action publique, vol.3, issue.3, pp.2016-2025
DOI : 10.3917/gap.163.0009

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01425584

E. L. Forget, Contested Histories of an Applied Field: The Case of Health Economics, History of Political Economy, vol.36, issue.4, pp.617-637, 2004.
DOI : 10.1215/00182702-36-4-617

E. Avec and M. Moon, directrice de la section health policy à l'American Institute for Research (think tank), 1974.

H. Entretien and . Aaron, PhD en économie, 1963), senior fellow à la Brookings Institution, octobre 2011. 5. Entretien avec Judith Waxman (JD, 1976), vice-presidente du Health and Reproductive Rights du National Women's Law Center, 2010.

H. Entretien and . Aaron, Il est également intéressant d'observer dans cet extrait les incises visant à situer l'individu dont il est question à l

F. Dreyfus and L. 'invention-de-la, Servir l'État en France, en Grande Bretagne et aux États-Unis (XVIII e -XX e siècle) Science politique de l'administration . Une approche comparative, Le règne des entourages, 2000.

J. Eymeri, « Frontières ou marches ? De la contribution des hauts fonctionnaires à la production du politique, dans Jacques Lagroye (dir.), La politisation, pp.47-77, 2003.

P. Hassenteufel, S. Paris, and A. Colin, re éd, pp.155-166, 2008.

R. Mayntz and H. Ulrich-derlien, Party Patronage and Politicization of the West German Administrative Elite 1970-1987 - Toward Hybridization?, Governance, vol.1, issue.4, pp.384-404, 1989.
DOI : 10.1111/j.1468-0491.1989.tb00099.x

M. Kessler, Les grands corps de l'État, Presses de Sciences Po, 1986.

A. Beaussier, «. Lawrence, R. Jacobs, and T. Skocpol, assurance-maladie américaine à l'heure de la polarisation partisane », Revue française de science politique, Health Care Reform and American Politics. What Everyone Needs to Know, pp.383-405, 2011.