Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Article dans une revue

Field theory in cultural capital studies of educational attainment

Abstract : This article argues that there is a double problem in international research in cultural capital and educational attainment: an empirical problem, since few new insights have been gained within recent years; and a theoretical problem, since cultural capital is seen as a simple hypothesis about certain isolated individual resources, disregarding the structural vision and important related concepts such as field in Bourdieu’s sociology. We (re-)emphasize the role of field theory in cultural capital research in education, taking into consideration current concerns in international quantitative research.
Type de document :
Article dans une revue
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [66 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-sciencespo.archives-ouvertes.fr/hal-01295802
Contributeur : Spire Sciences Po Institutional Repository <>
Soumis le : jeudi 31 mars 2016 - 16:10:50
Dernière modification le : dimanche 4 juillet 2021 - 03:24:53
Archivage à long terme le : : lundi 14 novembre 2016 - 11:47:31

Fichier

2014-krarup-field-theory-in-cu...
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

Collections

Citation

Troels Krarup, Martin D. Munk. Field theory in cultural capital studies of educational attainment. British Journal of Sociology of Education, Taylor & Francis (Routledge), 2014, pp.1 - 19. ⟨hal-01295802v1⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

171

Téléchargements de fichiers

1601