School Resources, Behavioral Responses and School Quality: Short-Term Experimental Evidence from Niger

Abstract : Increasing school resources has often shown disappointing effects on school quality in developing countries, a lack of impact which may be due to student, parent or teacher behavioral responses. We test the short-term impact of an increase in school resources under parental control using an experimental school grant program in Niger.
Type de document :
Pré-publication, Document de travail
2013
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [5 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal-sciencespo.archives-ouvertes.fr/hal-01073604
Contributeur : Spire Sciences Po Institutional Repository <>
Soumis le : vendredi 10 octobre 2014 - 10:37:41
Dernière modification le : mardi 11 octobre 2016 - 13:29:48
Document(s) archivé(s) le : dimanche 11 janvier 2015 - 10:36:09

Fichier

beasley-huillery-2013-04-24.pd...
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

Collections

Citation

Elizabeth Beasley, Elise Huillery. School Resources, Behavioral Responses and School Quality: Short-Term Experimental Evidence from Niger. 2013. 〈hal-01073604〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

77

Téléchargements de fichiers

67