« Les inégalités sociales d'accès aux grandes écoles, Économie et statistique, pp.27-52, 2003. ,
« Massification et démocratisation de l'enseignement supérieur en France ». Insee Direction des études et synthèses économiques, 2007. ,
« Inclusion and Diversion in Higher Education: A Study of Expansion and Stratification in 15 Countries Stratification in Higher Education: A Comparative Study, 2007. ,
Why are Working-class Children Diverted from Universities?--An Empirical Assessment of the Diversion Thesis, European Sociological Review, vol.25, issue.2, pp.233-250, 2009. ,
DOI : 10.1093/esr/jcn039
Social Mobility in Europe, 2004. ,
DOI : 10.1093/0199258457.001.0001
Nonpersistent Inequality in Educational Attainment: Evidence from Eight European Countries, American Journal of Sociology, vol.114, issue.5, pp.1475-1521, 2009. ,
DOI : 10.1086/595951
Exploring Access and Equity in Higher Education: Policy and Performance in a Comparative Perspective, Higher Education Quarterly, vol.40, issue.2, pp.136-154, 2007. ,
DOI : 10.1080/000169901300346909
Le mérite contre la justice, 2009. ,
Du baccalaur??at ?? l'enseignement sup??rieur en France??: d??placement et recomposition des in??galit??s, Population, vol.63, issue.1, pp.123-160, 2008. ,
DOI : 10.3917/popu.801.0123
Patterns of Social Inequalities in Access to Higher Education in France and Germany, International Journal of Comparative Sociology, vol.49, issue.4-5, pp.4-5, 2008. ,
DOI : 10.1177/0020715208093081
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01022394
Appréhender les inégalités dans et par l'enseignement supérieur : spécificités des mesures, spécificité des processus ?, p.13 ,
Effectively Maintained Inequality: Education Transitions, Track Mobility, and Social Background Effects, American Journal of Sociology, vol.106, issue.6, pp.1642-1690, 2001. ,
DOI : 10.1086/321300
Germany, pp.240-265, 2007. ,
DOI : 10.1017/CBO9781139235631.023
Le concept de democratisation de l'institution scolaire: Une typologie et sa mise a l'epreuve, Population (French Edition), vol.55, issue.1, pp.15-50, 2000. ,
DOI : 10.2307/1534764
L'inflation des diplomes Remarques sur l'usage de quelques concepts analogiques en sociologie, Revue française de sociologie, pp.551-584, 1982. ,
DOI : 10.2307/3321659
« Éducation et mobilité sociale : la situation paradoxale des générations nées dans les années, Économie et statistique, pp.23-45, 1960. ,
Maximally Maintained Inequality: Expansion, Reform, and Opportunity in Irish Education, 1921-75, Sociology of Education, vol.66, issue.1, pp.41-62, 1993. ,
DOI : 10.2307/2112784
« Labor Market Effects of Field of study in comparative perspective, International Journal of Comparative Sociology, vol.49, pp.4-5, 2008. ,
« La démocratisation de l'enseignement supérieur : évolution comparée des caractéristiques sociodémographiques des bacheliers et des étudiants, Éducation et formations, vol.74, pp.49-64, 2007. ,
« La démocratisation de l'enseignement et son paradoxe apparent, pp.101-107, 2006. ,
From School to Work: A Comparative Study of Educational Qualifications and Occupational Destinations, 1998. ,
Meritocracy through education and social mobility in post-war Britain: a critical examination, British Journal of Sociology of Education, vol.29, issue.5, pp.427-438, 2008. ,
DOI : 10.1080/01425690802263601
Social Class, Ability and Choice of Subject in Secondary and Tertiary Education in Britain, British Educational Research Journal, vol.36, issue.1, pp.41-62, 2003. ,
DOI : 10.2307/2673219
« Évolution de la concentration de la dépense publique d'éducation en France », Éducation et formations, vol.70, pp.97-108, 2004. ,