La question du déclassement (mesure, faits, interprétation)... - Archive ouverte HAL Access content directly
Preprints, Working Papers, ... Year :

La question du déclassement (mesure, faits, interprétation)...

(1)
1

Abstract

The issue of over-education (especially for graduate students) is a recurrent one, whose both political and scientific relevance is great. This note sets a state of the art concerning the technical difficulties linked to the assessment of over-education; it synthesizes then the main results in that field, and the sometimes divergent interpretations of this phenomena.
La question du déclassement (éventuel) des diplômés est une question récurrente dont l'importance tant politique que scientifique est capitale. Cette note propose un état des lieux des difficultés techniques auxquelles se heurte la mesure du déclassement, avant de résumer les principaux constats établis en la matière ainsi que les interprétations parfois divergentes qui en sont proposées.
Fichier principal
Vignette du fichier
nd-2009-01.pdf (214.96 Ko) Télécharger le fichier
Origin : Files produced by the author(s)
Loading...

Dates and versions

hal-00972714 , version 1 (03-04-2014)

Identifiers

Cite

Marie Duru-Bellat. La question du déclassement (mesure, faits, interprétation).... 2009. ⟨hal-00972714⟩
411 View
2438 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More